Ce sunt gustarile si de ce sunt importante?

Gustarile sanatoase va ajuta sa pastrati un nivel optim al zaharului in sange, mai ales daca mancati o cantitate consistenta de carbohidrati la fiecare masa sau gustare.

gustarile

Multi oameni evita gustarile deoarece se tem ca acestea vor contribui la cresterea in greutate. Cu toate acestea, o gustare sanatoasa poate oferi multe beneficii pentru sanatate. Mai mult decat atat, gustarile pot fi incluse chiar si intr-un plan de dieta pentru pierderea greutatii. Trucul este de a alege o gustare cu nu mai mult de 100 de calorii si un amestec de carbohidrati, proteine si grasimi sanatoase. Scopul gustarilor este acela de a fi consumate la jumatatea distantei dintre doua mese principale pentru a mentine un nivel energetic optim.

Gustarile reprezinta o modalitate eficienta de a primi cantitatea necesara de nutrienti si de a preveni supraalimentare la ora mesei. Potrivit unui studiu publicat in ”The Journal of Nutrition” in februarie 2010, aproximativ 97% dintre oameni iau o gustare intre mese, insa numai 24% prefera o gustare sanatoasa, restul axandu-se pe dulciuri sau biscuiti.

Pe langa faptul ca previne supraalimentarea, gustarile ajuta la prevenirea senzatiei de foame intre mese.

Deci, data viitoare cand simtiti ca va este foame la cateva ore dupa pranz si cu cateva ore inainte de cina, nu incercati sa asteptati pana la urmatoarea masa, ci luati o gustare sanatoasa. Combinati alimente bogate in carbohidrati, cum ar fi cerealele integrale, fructele sau legumele cu proteinele, cum ar fi fructele cu coaja lemnoasa sau produsele lactate.

Gustarile sanatoase va ajuta sa pastrati un nivel optim al zaharului in sange, mai ales daca mancati o cantitate consistenta de carbohidrati la fiecare masa sau gustare. Acest lucru este util in special pentru diabetici, dar si pentru persoanele care nu sufera de diabet zaharat, pentru persoanele obeze si pentru cele ce sufera de boli cardiace.

Consumul unei gustari sanatoase va permite adaugarea unui aport nutritiv esential. Fructele si legumele sunt bogate in vitamina A si C, ambele fiind importante pentru imunitate, vindecarea ranilor, pentru sanatatea dintilor si gingiilor. Adaugati branza cu continut scazut de grasime, iaurt sau hummus pentru a creste aportul de proteine, atat de necesare muschilor, pielii, celulelor si parului.

Gustare nu trebuie sa fie obligatorie, ci administrata doar atunci cand simtiti nevoia. Snacking-ul de plictiseala sau din motive emotionale poate duce la supraalimentare si cresteri in greutate.